Mărţişorul

Mărţişorul este un mic obiect de podoabă legat de un şnur împletit dintr-un fir alb şi unul roşu, care apare în tradiţia românilor şi a unor populaţii învecinate. Femeile şi fetele primesc mărţişoare şi le poartă pe durata lunii martie, ca semn al sosirii primăverii – asa ne spune wikipedia.

Ce este mărţişorul, în capul meu?

Mărţişorul după mine, este simbolul primăverii, prevestitorul primăverii, la fel ca şi ghiocelul. Data de 1 Martie, ziua martisorului, imi aduce aminte ca a venit primavara! Un anotim frumos, unde totul infloreste, natura revine la viata.

De obicei, de 1 Martie, baietii dau martisoare fetelor, ca semn al primaverii. Bine inteles ca orice fata se bucura cand primeste un martisor. Eu de exemplu, am dat la toate colegele mele astazi martisor, si la toate profesoarele cu care am avut ore. Toate s-au bucurat, desi e doar un martisor, o mica atentie, dar mi-am dat seama ca pentru ele conteaza si acest mic dar.

Observ ca incet incet, aceasta traditie se pierde, multi baieti renuntand sa mai cumpere martisoare, sau o floare, orice, nu stiu de ce se renunta la toate traditiile si obiceiurile acestea. Dupa parerea mea, e un obicei frumos, aici vezi de multe ori cat resptect poate avea un baiat pentru o fata (mai multe in cazul asta).

Sa aveti o primavara fericita! Si o vara la fel si o toamna si o iarna….

Leave a Reply

