Prietenia, adevăr sau mister?

Prietenia este încercarea prin care se măsoară un om. (Oscar Wilde)

Prietenia, ştim să o preţuim?

Prietenia este un lucru care îi frământă, îi leagă, îi desparte pe unii tineri. Prietenia poate fi înţeleasă ca o unitate de sentimente, simpatii, idei comune sau necomune şi principii.

Prietenia poate fi înţeleasă în mai multe feluri, poate diferi de la om la om. Fiecare om ar vrea să aibă un prieten, caruia să i se poată destăinui, să i se poate plânge, să-şi caute “alinarea”, fericirea, rolul vieţii. Mă tot întreb de ce unii nu ştiu să aprecieze prietenia văzută din suflet, nu doar prietenia fizicului? De ce există oameni care nu ştiu să aprecieze oamenii pe care ii au langă ei? Oameni care te ajută şi îţi sunt alături chiar şi în momentele grele, nu numai la bine. Prietenia nu înseamnă doar bani şi distracţie, înseamnă mult mai mult. De cine ne ascundem oare? De noi înşine. Oare înţelegem toţi sensul cuvântului prietenie? Imaginaţi-vă cât de greu este să nu ai un prieten căruia să-i vorbeşti, să nu ai cu cine să-ţi împarţi bucuriile, să nu ai un umăr pe care să plângi (la nevoie). Este groaznic să nu ai cu cine să râzi, să gândeşti, să meditezi.

Ce înseamnă pentru mine un prieten bun?

Prietenul bun este acel prieten, care nu te lasă la greu, căci despre acest prieten vreau să vorbesc, cred că are multe calităţi ce trebuie amintite.
Acest prieten bun este atent, ştie să observe când ţie greu, este acolo unde şi când ai nevoie. Este iubitor, ştie să mângîie, ştie să se comporte frumos, are capacitatea să iubescă necondiţionat, acest prieten nu va avea despre sine o părere mai bună, ci este egalul tău, acest bun prieten va avea întotdeauna uşa deschisă şi va fii gata să te primească cu dragoste.

Nu pot să zic că eu sunt acest fel de om, deşi ţin foarte mult la prietenii mei şi ştiu să-i apreciez. Dar mă doare faptul că, de curând am pierdut un prieten. Un prieten care ne-a întors spatele, după ce l-am ajutat şi am fost alături de el în momente grele, în care i-am dat sfaturi, ne-a dat sfaturi, am râs, am plâns, am vorbit, etc. Eu unul, nu aş putea să pierd un prieten apropiat, să renunţ la el, sau la mai mulţi, oricât de departe aş fi de el sau oricât de aproape. Chiar dacă nu aş mai putea să-mi văd prietenii în fiecare zi, tot timpul aş ţine legatura cu ei, aş face tot posibilul să mă întâlnesc la un pahar de vorbă cu ei.

Am citit undeva un paragraf, de care acum m-am convins, şi m-am lămurit că e foarte adevărat, chiar dacă până acum ceva vreme nu prea credeam acest lucru: “Un bun prieten nu te va jigni, nu îţi va vorbii urât, un bun prieten nu te dezamăgeşte, ci îţi va fi credincios, nu se va preface niciodată
Un bun prieten ştie să se îngrijească de tine, lipsa ta va fi completată de surplusul lui, ce este al lui este şi al tău.”

Nimic nu doare mai tare, decât să pierzi un prieten, acel prieten să renunţe la tine, şi la alţi încă câţiva.

Aşa că, vă sfătuiesc, dacă aţi găsit prietenia adevarată, care cu greu se găeşte, aveţi grijă să nu o pierdeţi.

3 comments on “Prietenia, adevăr sau mister?

  1. “Este iubitor, ştie să mângîie, ştie să se comporte frumos, are capacitatea să iubescă necondiţionat”

    asta suna gay rau :)) poti sa o duci la jurnalism plm :))

  2. Pingback: Tweets that mention Prietenia, adevăr sau mister? « Cristi's personal Blog -- Topsy.com

Leave a Reply

